Panduan pemandu chef untuk makan dan minum di Salvador

Kami berbual dengan chef Brazil, Edinho Engel, yang mendedahkan bar dan restoran terbaik di Salvador, Bahia sultry.

Walaupun kebanyakan orang berpendapat Rio adalah ibu negara Brazil, ia sungguh mengasuh Salvador yang benar-benar menetapkan kadarnya. Tempat kelahiran - dan masih di rumah - karnival ini, bandar yang meriah itu pasti tahu cara membuang jambore.

Ia juga merupakan destinasi impian untuk makanan makanan, dengan restoran makanan laut dari restoran mewah hingga barbecue jalan yang sahih. Tetapi di mana bar dan restoran terbaik di Salvador?

Untuk mencari jawapan, kami bercakap dengan chef yang memenangi anugerah, Edinho Engel, yang mengetuai dapur di Amado Restaurant yang amat dibenci. Dia pakar dalam masakan tempatan dan tahu dengan tepat di mana pesta di.

Apa restoran kegemaran anda di bandar?

Amado (Avenida Lafayete Coutinho 660, Comercio)

Sudah tentu, saya perlu memasukkan restoran saya sendiri, sebagai salah satu restoran kegemaran saya di Salvador. Kami menghasilkan resipi Bahian berkualiti tinggi yang berharga baik. The Pescada Amarela (ikan dengan buah pisang dan nasi liar) adalah hidangan kami yang paling popular dan merangkumi gaya kami - hidangan tradisional Brazil dengan bahan-bahan yang berkilau dan berkualiti.

Al Mare (Avenida Tancredo Neves 2915)

Terletak di pusat membeli-belah Salvador, Al Mare adalah restoran bergaya kontemporari yang diketuai oleh chef Le Cordon Bleu, Fabricio Lemos. Restoran makanan laut disukai oleh pelancong dan penduduk setempat. Salad lobster adalah kejayaan terbesar Al Mare.

Paraiso Tropical(R. Edgar Loureiro 98-B, Cabula)

Ini adalah restoran yang luar biasa kerana penggunaan bahan-bahan Bahian tempatan yang lazat, termasuk buah-buahan tropika dan kerang segar. Tempat itu penuh dengan pokok-pokok dan semak-semak dan koki, Encik Beto Pimentel, adalah salah seorang yang paling baik di Brazil.

Casa de Tereza (Rua Odilon Santos 45, Rio Vermelho)

Terletak di bangunan kolonial lama yang indah, restoran ini mempunyai suasana yang hebat dan makanan yang lazat. Hidangan tradisional, termasuk acarajé (kacang pea yang dikupas dalam goreng dalam minyak kelapa sawit) dan besar moqueca (rebus ikan air garam dalam santan) menarik penduduk setempat setiap malam minggu, jadi ini adalah tempat untuk para pelancong yang ingin menyerap perisa Bahian dan suasana Brazil yang meriah.

Mistura(Rua Prof Souza Brito 41, ketua)

Restoran gaya Mediterranean ini adalah lawatan wajib untuk pencinta makanan laut, memenangi pelbagai anugerah untuk kualiti ikan segarnya. Cuba linguine dengan calamari dan pesto atau Badejo da Pedra que Ronca (fillet whiting dengan couscous Maghribi, udang udang dan udang).

Dan bagaimana pula untuk belanjawan yang lebih sederhana?

La Taperia (Rua Da Pacencia 149)

Terkenal dengan getaran cosmopolitan, yang menarik yang menarik perhatian orang dari seluruh Salvador. Ia bukan semua tentang suasana sekalipun; chef Sepanyol adalah penyihir di dapur dan menghidangkan paella yang sangat baik (terbaik disertai dengan segelas sangria buatan sendiri). Para pelayan yang membantu akan dengan senang hati membantu dengan tips hidangan terbaik mengikut pilihan anda.

Moreira (Largo do Mocambinho 488, Carlos Gomes)

Sebuah restoran sibuk yang disukai oleh penduduk tempatan Bahian yang berpatutan almoco (makan tengahari). Hiasan ringkas tempat itu bermakna para pelancong cenderung mengabaikan Moreira, tetapi orang-orang yang berani akan diberi ganjaran dengan contoh masakan masakan serantau seperti muqueca (ikan rebus), xinxim (ayam kapur dalam udang karang dan kacang tanah) dan cozido (rebus daging dan sayur tradisional) semua untuk harga tempatan yang berpatutan. Ia menjadi sangat sesak pada hujung minggu.

Dona Mariquita(Rua do Meio, 178, Rio Vermelho)

Ini adalah sebuah restoran kecil yang sangat baik, bersih dan sederhana di daerah Rio Varmelho di Salvador yang tetap jauh dari radar pelancong. Tarik kerusi dek kayu dan perintah Moqueca de Camarão com Maturi (udang rebus dengan kacang mete) bersama dengan susunan sebelah Caruru (okra, udang dan kacang mete dengan minyak dendê).

Pasta em Casa (Rua Professora Almerinda Dultra 65, Rio Vermelho)

Pasta em Casa adalah satu lagi tempat kecil di kejiranan Rio Varmelho - sebenarnya ia sangat kecil sehingga ia hanya mempunyai tiga meja, jadi sampai di sana lebih awal.Order beberapa pasta buatan sendiri dengan daging yang sangat lezat ia larut dalam mulut anda. Pemilik Brazil membenarkan anda membawa wain anda sendiri.

Orang Brazil seperti daging mereka, bukan? Mana yang terbaik untuk stik yang baik?

Kita pasti buat! Salvador mempunyai banyak popular churrascaria, atau restoran barbeku untuk dipilih. Antara kegemaran saya termasuk Fogo de Chao (Praca Colombo 4, Rio Vermelho), Boi Preto (Avenida Otavio Mangabeira) dan Pobre Juan (Avenida Antonio Carlos Magalhaes, 3363), yang semuanya berkhidmat daging yang sangat baik yang dimasak tepat di hadapan anda - itulah cara Brazil.

Dan untuk membasuhnya? Di manakah bar terbaik di Salvador?

Pereira(Avenida Sete De Setembro 3959, Porto De Barra)

Bar tepi pantai yang lain terletak di pasir putih Praia do Porto. Ia lebih tinggi daripada bar lain di sepanjang pantai, tetapi hasilnya pilihan wain sangat baik. Nikmati segelas Shiraz di teres luaran yang menghadap ke perairan biru bay.

Piaui (Rua Piaui 16, Pituba)

Satu contoh hebat dari tradisi boteco (bar mudah), Piaui adalah kedai runcit pada waktu siang dan bar sementara pada waktu malam.Beberapa meja dan kerusi yang mudah di luar diisi dengan cepat, jadi tiba lebih awal untuk menempah kerusi, bergaul dengan penduduk setempat dan nikmatilah apa yang dikatakan banyak hidangan kepiting di bandar - dibasuh dengan penyegaran putus (bir ringan) sudah tentu.

Barraca do Loro (Rua Desembargador Manoel de Andrade Teixeira, Praia do Flamengo)

Hangout tempatan yang terletak betul-betul di pantai Praia do Flamengo, Barraca do Loro adalah tempat yang sempurna untuk menikmati bir sejuk dan melarikan diri dari tengah hari untuk beberapa jam. Bar ini juga mempunyai muzik secara langsung beberapa petang. Ia adalah kesederhanaan tempat yang benar-benar memberikan tempat ini keindahannya.

Boteco do Franca(Rua Borges dos Reis 24-A, Rio Vermelho)

Squeezed ke lorong kecil, bar ini sempurna jika anda bercadang untuk mempunyai beberapa minuman, dan kemudian beberapa lagi. Baik harga dengan suasana tempatan yang mesra, bar bohemian ini dengan meja dan kursi plastiknya adalah permata tersembunyi yang nyata, sesuai untuk malam Brazil yang lembab. Perintahkan nasi gurita, ia datang sebagai sebahagian besar dan sangat mengasyikkan.

DOC Casual Dining(Rua Das Dalias 584, Pituba)

Ini mempunyai yang terbaik putus (bir ringan) di bandar, yang tiba di meja dalam kaca beku. Restoran bertema Amerika ini - lengkap dengan gerai dan cheeseburger - menjadi meriah pada hujung minggu dan menarik campuran pelancong dan penduduk tempatan.

Lafayette (Bahia Marina) Lafayette adalah yang tempat untuk pergi untuk koktel di Salvador. Dengan teres kayu yang merentangi Bahia Marina, tempat ini menarik elit sosial Bahia. The caipirinhas adalah agak mahal tetapi boleh dikatakan yang terbaik di bandar, dan matahari terbenam di pelabuhan bernilai harga tambahan.

————————————————————————————-

Artikel berkaitan:

Bar terbaik dan restoran di Rio de Janeiro

Bar terbaik dan restoran di São Paulo



Beri Kami Pendapat Anda