5 Hotel Spookiest di Dunia

Menginap di salah satu hotel ini dan anda akan pasti malam yang tidak akan pernah anda lupakan - masing-masing adalah legenda untuk pelawatnya malam, yang berkisar daripada ramah dan membantu untuk menakutkan

1. Langham Hotel, London

Hotel mewah pertama yang dibina di London adalah juga bandar paling berhantu. Sejak dibuka pada tahun 1865, banyak tetamu terkemuka telah melalui pintunya - seperti Mark Twain, Oscar Wilde dan Arthur Conan Doyle, yang mengetengahkan beberapa cerita Sherlock Holmes di sini - tetapi ada yang tinggal selama-lamanya. Hantu Napoleon III dikatakan menghantui ruang bawah tanah selepas dia menghabiskan hari terakhir pengasingannya di sana sebelum kematiannya pada tahun 1873, bersama dengan semangat seorang pangeran Jerman yang melompat keluar dari jendela atas setelah pecahnya Perang Dunia I. Lain-lain termasuk seorang tukang daging yang mengembara koridor tanpa kasut, seorang pelacur yang memakai rambut palsu yang serbuk, dan seorang lelaki yang tidak dikenali dengan luka yang mengerikan di wajahnya. Bilik yang paling berhantu adalah No 333, di mana seorang doktor yang memakai pakaian malam Victoria telah kelihatan kepada beberapa tetamu - hanya pada bulan Oktober, walaupun - selepas dia membunuh isterinya, dan kemudian melakukan bunuh diri, ketika mereka tinggal di hotel pada bulan madu mereka . Walaupun hotel telah diubahsuai sepenuhnya pada tahun-tahun kebelakangan ini, semangat tetap menantang - ketika pasukan kriket England tinggal di sini pada tahun 2014, mereka juga melaporkan kejadian misterius.

Semak Hotel kami di panduan London

Pandangan Hari Langham


2. Istana Ballygally, Ireland Utara

Istana ini - kini sebuah hotel pintar - dibina pada tahun 1625 oleh Lord James Shaw dan isterinya, Isabella. Ternyata, Tuhan mengunci isterinya ke dalam sebuah bilik di menara itu selepas dia melahirkan seorang anak perempuan bukan seorang waris lelaki, dan dia cuba melarikan diri dengan melompat keluar jendela tetapi jatuh ke dalam kematiannya; hantunya menjelajah istana tanpa henti, mencari anak yang dia tidak pernah tahu. Menurut kakitangan hotel, dia adalah kehadiran mesra yang berbau vanila apak, dan biliknya kini dipamerkan untuk para tetamu sebagai "Ruang Hantu". Lain-lain paranormal yang dilaporkan di sini termasuk bunyi kanak-kanak bermain, dan pengurus hotel berkata pada tahun 2003 bahawa dia telah dipaksa untuk menyemak kepercayaan beliau bahawa hantu tidak wujud. Sudah tentu, pertemuan tidak dijamin - peminat Game of Thrones dapat mengimbangi sebarang kekecewaan dari kekurangan penampakan dengan menjelajahi kawasan sekitarnya, di mana banyak adegan penting dalam siri TV difilemkan.

Lihat ke mana kami tinggal di Ireland Utara panduan

Ballygally Castle exterior

3. Roosevelt Hotel, Los Angeles

Siapa lagi yang akan anda jumpai di Los Angeles tetapi hantu selebriti mati - dan apa yang lebih menarik daripada pertemuan yang menakutkan dengan Marilyn Monroe? Hotel Roosevelt dibuka pada tahun 1927, tepat pada awal Zaman Emas Hollywood, dan menjadi tuan rumah selepas perdana majlis dan juga upacara Oscars yang pertama pernah, pada tahun 1929. Monroe adalah tetamu residen selama dua tahun pada permulaannya kerjaya, dan imejnya telah dilihat di cermin biliknya - Suite 1200 - oleh ramai. Satu lagi hantu dari zaman ini, mendengar plaintif mengamalkan trombonnya, adalah Montgomery Clift - ironinya, dia tinggal di sini semasa penggambaran 'From Here to Eternity'. Seperti Marilyn, Clift mempunyai hubungan yang bermasalah dengan pil dan alkohol - Marilyn pernah merujuk Clift dalam temuramah 1961 sebagai "satu-satunya orang yang saya tahu yang lebih buruk daripada saya" - dan percaya bahawa kedua-dua roh ditarik ke hotel kerana ia adalah tempoh dalam kehidupan mereka apabila mereka gembira.

Semak Hotel kami di panduan Los Angeles

4. Taj Mahal Palace, Mumbai

Hotel mewah ini mungkin paling terkenal sebagai tapak serangan pengganas pada 2008, tetapi insiden tragis itu tidak menghalang hantu penduduknya. Hotel yang dibuka pada tahun 1903, pada asalnya direka oleh arkitek India dan diselesaikan oleh jurutera British W.A Chambers selepas kematiannya. Chambers telah kembali ke England ketika sedang dibina; apabila kembali, legenda itu pergi bahawa dia terkejut melihat bahawa dia telah meluluskan rancangan di mana halaman menghadapi arah yang salah. Akibatnya, dia membunuh diri dengan melompat keluar ke tingkat 5, dan semangatnya telah didengar oleh para tetamu dan kakitangan yang menyusuri lorong dan teres bumbung. "Adakah hotel ini menghantui?" Seseorang bertanya kepada TripAdvisor, dengan satu orang yang menjawab, 'satu-satunya roh di sini adalah di bar ", tetapi ini tidak menghalang pemburu hantu yang ingin tahu daripada membuat tempahan.

Semak Hotel kami di panduan Mumbai

5. Nottingham Road Hotel, Afrika Selatan

Seorang pelacur yang terkenal cantik - atau dia mungkin telah menjadi pelacur - dengan nama Charlotte dikatakan telah melekat pada seorang askar yang ditempatkan berdekatan pada pergantian abad yang lalu, dan ketika dia tidak kembali kepadanya - sama ada akibat kematian atau fickleness - dia melempar dirinya dari balkon Bilik 10 di hotel Kwazulu ini (atau dia mungkin telah ditolak; cerita berbeza). Charlotte, sekurang-kurangnya, menolong: dia dikatakan menyusun semula bunga, meluruskan peralatan tempat tidur dan pakaian kemas. Sekiranya anda tidak memenuhi Charlotte selama penginapan anda, makanan yang sangat baik di restoran hotel mungkin akan memberi anda ganti rugi.

Lihat mana-mana tempat tinggal di Afrika Selatan

Foto lama di Nottingham Road Hotel



Beri Kami Pendapat Anda