18 tempat muzik live terbaik di London

Dari teater Waterloo di bawah tanah ke tarian tarian Camden, kami mengumpul tempat muzik langsung dan ruang seni persembahan terbaik di London.

Minggu ini kami melaporkan mengenai kesihatan menurun di tempat-tempat muzik di London dan ruang seni persembahan, yang berada di bawah ancaman yang semakin meningkat dari pembangunan di seluruh ibu kota. Malangnya, sesetengahnya bukan sahaja hidup tetapi berkembang maju. Dan di sini mereka adalah:

1) Dewan Muzik Wilton, Shadwell
Walaupun usaha terbaik Luftwaffe, pasukan perobohan majlis dan gentrifikasi menjalar, Wilton terus hidup sebagai dewan muzik tertua di dunia yang masih hidup. Gred II yang disenaraikan pada tahun 1971, ia tidak disifatkan sebagai bunyi struktur sehingga 2015, tetapi hari ini masih mengekalkan kemagnetan rejim ketika hosting memainkan, syair puisi dan band live.
1 Graces Alley, London, E1 8JB; wiltons.org.uk

2) The Barbican, Barbican
Tiada senarai tempat muzik live London boleh dianggap lengkap tanpa kemasukan Barbican. Terletak di dalam seni bina Brutalist yang indah, dewan konsert ini adalah rumah kepada Orkestra Simfoni London dan memainkan pertunjukan teater dan muzik biasa, serta pameran seni dan penayangan filem. Dewan konsert 2,000-kapasiti mempunyai akustik yang hebat, yang memikat nama-nama besar di panggungnya.
Silk Street, Barbican, EC2Y 8DS; barbican.org.uk

3) Kelab 100, Soho
Seorang penyedia muzik langsung sejak tahun 1942, Kelab 100 membantu punk dari kebimbangan bawah tanah untuk menyebabkan célèbre pada tahun 1970-an dengan pertunjukan dari band pembencian seperti The Clash dan Sex Pistols. Walaupun menggoda dengan penutupan pada 2010, tempat intim ini dari Oxford Street kekal sebagai perintis muzik jazz, klasik dan alternatif.
100 Oxford Street, London, W1D 1LL; the100club.co.uk

4) The Vaults, Waterloo
Catacombs labirin di bawah stesen Waterloo adalah inkubator untuk beberapa pemikir paling kreatif di bandar ini, yang cita-cita seninya direalisasikan dalam satu siri teater bawah tanah dan galeri yang dikenali sebagai The Vaults. Para pengarah ruang bawah tanah ini memeluk seniman dan seniman alternatif, dan memastikan persembahan dapat diakses oleh sesiapa sahaja yang mempunyai minda terbuka.
Leake Street, Waterloo, SE1 7NN; thevaults.london

5) Forum, Kentish Town
Pada mulanya sebuah panggung art deco, The Forum mempunyai reputasi yang sengit sebagai salah satu tempat utama London Utara, menarik apa-apa daripada tindakan menyeret ke megastar mencari sesuatu yang intim (Kiss, Nelly dan Rihanna semua dimainkan di sini dalam beberapa tahun kebelakangan). Tempat duduk balkoni adalah selesa dan menawarkan pemandangan yang baik, tetapi dancefloor melekit adalah di mana tindakan itu berlaku.
9-17 Highgate Road, Kentish Town, NW5 1JY; o2forumkentishtown.co.uk

6) Bangunan Bussey, Peckham
Diselamatkan dari bola yang menghancurkan pada tahun 2007, gudang Victorian yang tidak bertukar menjadi hub parti telah membantu Peckham mengukir reputasi sebagai salah satu malam terbaik di London. Tempat berlapis-lapis ini mempunyai kaki di setiap genre, memakai apa-apa dari roma hingga malam disko. Apabila matahari muncul, ruang dinamik ini menawarkan pameran seni, persembahan teater dan yoga. Terdapat juga pawagam atas bumbung.
133 Rye Lane, Peckham, SE15 4ST; clfartcafe.org

7) Perhimpunan Camden, Ladang Chalk
Lama menghantui pelajar-pelajar Converse-wearing, kurus, Camden Assembly, dahulunya Barfly, adalah rumah sup, dua tingkat, lasak, cider-hitam dan hitam yang menumpahkan reputasi muzik Camden ke dalam cerita rakyat dengan memecahkan seperti Coldplay, Muse dan The Killers kepada 200 orang.
49 Chalk Farm Road, London, NW1 8AN; camdenassembly.com

8) Union Chapel, Islington
Kesatuan Kesatuan Islington berjaya menjadi semua perkara kepada semua orang, seli antara gereja kerja, tempat muzik live dan pusat drop-in untuk tempat tinggal di London. Akustik yang luar biasa dan dalaman gereja abad ke-19 menawarkan latar belakang yang indah untuk menjalani persembahan sama ada itu koir atau kumpulan.
Compton Terrace, Islington, N1 2UN; unionchapel.org.uk

9) The Young Vic, Waterloo
Mainhouse ini di Waterloo mempunyai etos mudah: untuk mempamerkan pengeluaran yang menarik dengan harga yang rendah. Ia melakukan pekerjaan cemerlang, membantu bakat baru muncul di pentas di bawah bimbingan tangan teater lama. The Young Vic mempunyai akarnya dalam masyarakat dengan 10% tiket diberikan kepada penduduk setempat yang tidak mampu untuk melihat pertunjukan. Nice.
66 The Cut, Waterloo, SE1 8LZ; youngvic.org

10) The Tabernacle, Notting Hill
Bertempat di sebuah gedung yang tersenarai di Grade II di Notting Hill, The Tabernacle telah dibina sebagai gereja Kristian evangelis pada tahun 1887 sebelum bertukar menjadi seni persembahan pada tahun 1970-an. The Rolling Stones dan Pink Floyd telah dimainkan di sini, tetapi tempat bertumpu masyarakat kebanyakannya menjadi juara artis akar umbi. Ia juga melakukan brunch yang sangat baik.
35 Powis Square, Notting Hill, W11 2AY; tabernaclew11.com

11) Café Oto, Dalston
Tempat perlindungan artis kiri dan eksperimen avant-garde, Café Oto mungkin kelihatan sedikit lebih daripada kopi panas berhias dan kedai kek di rumah, tetapi di mana modal datang ke janggutnya dan mendengar sedikit pelik. Mengharapkan apa-apa dari tuan-tuan angkasawan Saturnus, Sun Ra Arkestra, untuk Korea Selatan, Sonic-lending, Balloon & Needle.
18-22 Ashwin Street, London, E8 3DL; cafeoto.co.uk

12) Koko, Mornington Crescent
Semua gincu merah dan balkoni melengkung, Koko kelihatan lebih seperti boudoir sultry daripada tempat muzik secara langsung. Tetapi teater bekas ini adalah salah satu dewan konsert yang lebih mulia di London dengan tiga tahap tontonan tontonan dan bakat untuk tempahan beberapa bintang terbesar dari rock, hip hop dan pop.
1a Camden High Street, London, NW1 7JE; koko.uk.com

13) Roundhouse, Camden
Dibina pada tahun 1846, storan kereta api yang luas ini telah melampaui penggunaan asalnya dan telah berubah menjadi ruang persembahan langsung eksperimen pada tahun 1964. Ia menerima facelift yang simpatik pada tahun 2000 dan kini menjadi mercu tanda London yang gembira sebagai tarian tarian hosting Underworld kerana ia adalah jalan krew tarian dan sarkas.
Chalk Farm Road, London, NW1 8EH; roundhouse.org.uk

14) Scala, King's Cross
Pada tahun 1980-an, ketika Scala masih beroperasi sebagai pawagam rumah seni, ia dikenali sebagai Sodom Odeon kerana kegemarannya untuk filem-filem yang diharamkan, keseronokan terkenal sepanjang malam dan filem-filem bujang yang bersuara. Sebagai muzik secara langsung dan tempat clubbing, ia masih membawa rasa malangnya, memajukan segalanya dari perkusi flamenco kepada indie duos.
275 Pentonville Road, London, N1 9NL; scala.co.uk

15) Bush Hall, Bush Gembala
Dihidupkan semula ke kemuliaannya sebagai dewan tarian era jazz pada tahun 2001, tempat muzik megah ini di Shepherd's Bush dikenali kerana menyambut seperti Kings of Leon dan Paul Weller. Walau bagaimanapun, ia adalah yang terbaik untuk tindakan akustik dan penyanyi-penulis lagu yang menunjukkannya boleh dinaikkan ke tahap gereja di bawah candelier yang berkilauan.
310 Uxbridge Road, London, W12 7LJ; bushhallmusic.co.uk

16) Underworld, Camden
Diukir ke dalam ruang bawah tanah Boozer Akhir Dunia, meludahi dahak dari stesen tiub Camden Town, Underworld adalah binatang yang tidak terkalahkan dari adegan batu alternatif. Mengharapkan pembesar suara yang kuat, siling rendah, lubang mosh dan poster megah yang tidak dapat dielakkan, kerana segala-galanya dari batu ke emo hingga punk meninggalkan tandanya.
74 Camden High Street, London, NW1 0NE; theunderworldcamden.co.uk

17) Ronnie Scott, Soho
Dibuka oleh saksofonis British Ronnie Scott pada tahun 1959, institusi Soho ini adalah salah satu kelab jazz yang paling terkenal di dunia. Sejak awal hari-hari Sarah Vaughan, Count Basie dan Miles Davis, kelab bawah tanah yang legenda, dengan suasana mesra, suasana mesra dan mewahnya, terus menjadi tuan rumah bakat muzik dan ditumpuk ke kasau malam.
47 Frith Street, Soho, W1D 4HT; ronniescotts.co.uk

18) XOYO, Shoreditch
Sejak palam itu ditarik pada Orang Plastik, XOYO telah menjadi malam paling menyedihkan di Shoreditch yang bergaya. Dengan dua bilik untuk dipilih, bintang-bintang baru muncul dan bintang-bintang elektronica memerah selama seminggu, sebelum malam nakal diambil alih oleh DJ besar bernama untuk menguji sistem bunyi telinga.
32-37 Cowper Street, London, EC2A 4AP; xoyo.co.uk

Menikmati artikel ini? Kemudian anda mungkin suka ini:
Adakah London kehilangan jiwanya?
London 12 boozers terbaik
Bolehkah parti lubang menyelamatkan pemandangan muzik London?



Beri Kami Pendapat Anda